• Domů
  • Novinky
  • Škoda Auto oslavuje 130 let historie jako hlavní partner Tour de France, letos po 22. v řadě

Škoda Auto oslavuje 130 let historie jako hlavní partner Tour de France, letos po 22. v řadě

› Škoda Auto oslavuje na letošním ročníku vrcholné cyklistické akce 130 let od svého založení v roce 1895, kdy zahájila činnost výrobou jízdních kol
› Česká automobilka poskytne pro Tour de France flotilu až 225 elektrifikovaných doprovodných vozidel, kterou tvoří plně elektrické a plug-in hybridní modely
› Nová Škoda Enyaq se bude střídat s vozem Superb iV jako „červený vůz“ ředitele Tour
› Oddělení Škoda Design již popatnácté dodá křišťálové trofeje pro vítěze celkové, bodovací a vrchařské klasifikace i pro nejlepšího mladého jezdce

Mladá Boleslav, 4. července 2025 – Zítra začíná 112. ročník Tour de France, nejvěhlasnějšího etapového závodu na světě, a Škoda Auto se k němu připojuje jako hlavní partner – již po 22. v řadě. Automobilka zajistí pro potřeby organizátorů až 225 doprovodných vozů a všechny budou plně elektrické či plug-in hybridní. Ředitel závodu Christian Prudhomme bude mít k dispozici dva „červené vozy“ – nový model Škoda Enyaq a Superb iV. Škoda Auto je vedle toho tradičním sponzorem zeleného trikotu pro vítěze bodovací soutěže a dodavatelem trofejí pro celkového vítěze a lídry bodovací a vrchařské klasifikace i pro nejlepšího mladého jezdce. Na 184 jezdců z 23 týmů letos čeká 21 etap o celkové délce 3 339 km s cílem na pařížském bulváru Champs-Élysées.

 

„Škoda Auto si s hrdostí připomíná 22 let v roli hlavního partnera závodu Tour de France. V roce, kdy oslavujeme 130. výročí od založení společnosti Škoda Auto, je náš závazek k cyklistickému sportu silnější než kdy dříve, a proto tento vzrušující závod rádi podpoříme moderní flotilou elektrických a plug-in hybridních doprovodných vozidel. Těšíme se, že se opět staneme součástí jedné z nejsledovanějších sportovních událostí na světě a připojíme se k milionům fanoušků podél trati a neuvěřitelným více než 3 miliardám diváků u obrazovek, kteří budou sledovat strhující výkony jezdců. A zároveň máme radost, že se s příznivci cyklistiky znovu propojíme prostřednictvím naší platformy WeLoveCycling, abychom společně sdíleli napětí při závodu.“


Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing

Tour de France se letos opět vrátí na Champs-Élysées
Letošní 112. ročník se koná od 5. do 27. července. Slavnostní start Grand Départ proběhne na severu země v Lille a závod skončí dojezdem v tradičním cíli, na pařížském bulváru Champs-Élysées. Na 184 jezdců z 23 týmů čeká 21 etap o celkové délce 3 339 km přes vrcholy ve francouzském Centrálním masivu, Pyrenejích, Alpách – včetně proslaveného výjezdu na Mont Ventoux – a pohoří Jura. Nejvyšším bodem bude horské sedlo Col de la Loze (2 304 m n. m.), celkové převýšení na trati dosáhne 52 500 výškových metrů.

Škoda Auto zajistila až 225 doprovodných vozů pro organizátory i ředitele závodu
Česká automobilka v roli oficiálního hlavního partnera Tour de France dodala pro potřeby organizátorů až 225 plně elektrických a plug-in hybridních doprovodných vozů. Flotila sestává z nového, plně elektrického modelu Enyaq a plug-in hybridní verze vozu Superb. Vedle oficiálních vozidel přiveze Škoda dva předváděcí modely: Elroq Respectline bude doprovázet peloton v každé z etap letošní Tour de France a zdůrazní hodnoty značky Škoda, jako jsou respekt, rozmanitost a inkluze. Diváci se mohou těšit také na již desátý žákovský vůz, tentokrát nazvaný Škoda L&K 130, na jehož návrhu a výrobě se podíleli studenti Střední odborné školy strojírenské Škoda Auto. Ředitel závodu Christian Prudhomme bude mít v čele pelotonu k dispozici dva „červené vozy“ – modely Škoda Enyaq a Superb iV. Automobily slouží jako mobilní velitelské stanoviště a jsou podle toho vybaveny nejen nápadným zbarvením, ale také pokročilou komunikační technikou pro nepřetržité sledování dění na trati a výměnu informací s ostatními organizátory.



Škoda Design autorem křišťálových pohárů s logem 130 let
Škoda Auto je tradičním sponzorem zeleného trikotu pro vítěze bodovací klasifikace a dodavatelem trofejí pro vítěze celkové, bodovací a vrchařské klasifikace i pro nejlepšího mladého jezdce. Letošní trofeje ozdobí speciální logo Škoda připomínající 130 let od založení automobilky.

Škoda připravila řadu aktivit a soutěž o účast na etapě na Champs-Élysées 
Na stránce WeLoveCycling.cz bude Škoda Auto během Tour informovat fanoušky o dění na trati i v zákulisí a uspořádá také soutěže s možností vyhrát exkluzivní ceny. Hlavní výhrou pro sedm vylosovaných a jejich doprovod je účast na závěrečné etapě ve vozech Škoda. V Paříži se navíc mohou připojit k bývalým závodníkům při jízdě na 60 kilometrů dlouhém okruhu kolem Champs-Élysées. Mezi další ceny patří profesionální jízdní kola nebo originální zelený trikot Škoda. Členové cyklistické komunity Škoda měli rovněž příležitost přihlásit se na vyjížďku s Andym Schleckem, vítězem Tour z roku 2010 a ambasadorem platformy Škoda WeLoveCycling. Během celého závodu je divákům k dispozici pojízdná kavárna Škoda Coffee Car a chybět nebude karavana vozů Škoda s upomínkovými předměty. Automobilka také sponzoruje oficiální aplikaci Tour de France.

Cyklistika je součástí historického dědictví společnosti Škoda Auto
Historie společnosti Škoda Auto je úzce spjata s cyklistikou. Zakladatelé firmy Václav Laurin a Václav Klement zahájili výrobu jízdních kol v Mladé Boleslavi v roce 1895. Česká automobilka podporuje řadu významných cyklistických akcí pro profesionální i amatérské závodníky a závodnice, jako jsou Tour de France Femmes avec Zwift, Vuelta nebo L’Etape. Letos v květnu Škoda oznámila, že se pro příští dvě sezony stává oficiálním partnerem dalších vrcholných akcí pod hlavičkou Mezinárodní cyklistické unie (UCI): Mistrovství světa horských kol UCI a Mistrovství světa v gravelu UCI.